24 Ekim 2003 tarih ve 25269 nolu Resmi Gazetede yayınlanan Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve buna bağlı olarak 27 Nisan 2004 tarih ve 25445 nolu Resmi Gazetede yayınlanan Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik ile; bu Kanun çerçevesinde yapılacak başvuru usulü ve yöntemleriyle ilgili uygulamalar ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Bu yönetmeliğe göre; Başvuru Usulü: Gerçek ve tüzel kişiler tarafından yapılacak bilgi edinme başvurusu; Gerçek kişiler için başvuru sahibinin adı, oturma yeri, tüzel kişilerde ise tüzel kişinin unvanı, adresi ile yetki belgesini içeren dilekçeyle, istenen bilgi veya belgenin bulunduğu kurum ve kuruluşların bilgi edinme birimlerine yapılır. Elektronik Ortamda yapılacak başvurular: Elektronik posta yoluyla yapılacak başvurular, kurumun sayfasında yayınlanan ilgili dilekçelerin doldurulması suretiyle, başvuru sahibinin adı soyadı, oturma yeri,T.C kimlik numarasını belirterek yapılır. İstenecek bilgi veya belgelerin niteliği: Bilgi Edinme Başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların ellerinde bulunan veya bulunması gereken belgelere ilişkin olmalıdır. Ancak dilekçeyle istenen bilgi veya belgelerin kurum ve kuruluşların kayıtlarında olup olmadığının, bilgi ve belgelere erişim sağlanması işleminin, kurum veya kuruluşun günlük çalışmalarını aksatmaması ve kuruma makul olmayan bir yük getirmemesi esastır. Yayınlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi ve belgeler: Kurum ve kuruluşlarca yayınlanmış veya yayın, broşür, ilan ve benzeri yollarla kamuya açıklanmış bilgi ve belgeler, bilgi edinme başvurularına konu olamaz. Bilgi ve belgeleri yayımlama yasağı: Yönetmeliğe göre, Basın organları, Kanun ve yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde erişilen bilgi ve belgeleri ticari amaçla çoğaltamaz,kullanamaz. Bilgi ve belgeyi sağlayan kurum ve kuruluştan izin alınmaksızın yayımlayamaz. Başvuruların kabulü, değerlendirilmesi ve işleme konulması: Başvuru dilekçelerinin kabul edilmesi için mutlaka kanuna uygun olarak başvuru yapılması esastır. Dilekçenin eksiksiz doldurulması amacıyla kurum ve kuruluşlarda bilgi edinme yetkilisinden yardım istenir. Elektronik ortamda yapılacak başvurularda ise T.C kimlik numarası kontrolü yapılıp doğrulandıktan sonra, dilekçe işleme konulur. Başvuru sahiplerine yardım: Bilgi Edinme biriminde görevli yetkililer, başvuruda bulunan kişiye sahip oldukları hakları kullanabilmeleri konusunda yardımcı olmakla ve yol göstermekle yükümlüdürler. |
GERÇEK KİŞİLER İÇİN BAŞVURU Bilgi edinme başvuru formunu yazıcınızdan yazdırarak TOBB'ne fax ya da mektup şeklinde göndermek için lütfen tıklayınız.
Bilgi edinme başvurunuzu TOBB'ne Internet yolu ile göndermek için lütfen tıklayınız. |
TÜZEL KİŞİLER İÇİN BAŞVURU Bilgi edinme başvuru formunu yazıcınızdan yazdırarak TOBB'ne fax yada mektup şeklinde göndermek için lütfen tıklayınız.
Bilgi edinme başvurunuzu TOBB'ne Internet yolu ile göndermek için lütfen tıklayınız.
Bilgi edinmek için bilgie@tobb.org.tr |
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |