TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

‘Teknoloji Buluşmaları’ Konya’da gerçekleştirildi


20.10.2018 / Konya



62. TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmaları KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm ana konusu ile Konya’da gerçekleştirildi. Etkinlik TOBB, Konya Ticaret Odası, Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Borsası, E-ticaret Merkezi ve E-ticaret SEM ortaklığında Vodafone ana sponsorluğunda düzenlendi.​

Açılış konuşmalarında ilk olarak Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği E-ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, geçen sene Konya’ya geldiklerinde çok güzel bir etkinlik yaptıklarını aktardı.

 

Türkiye’deki girişimlerin yüzde 90’nını KOBİ’lerin oluşturduğunu vurgulayan Vodafone Kurumsal İş Birimi Kurumsal Ürün ve Çözümler Direktörü Berna Kulaksız, “ KOBİ’lerdeki dijitalleşme hareketi, aslında Türkiye’nin dijitalleşmesi yolunda önemli bir adımdır. KOBİ’lerin 4 temel odak noktası bulunmaktadır. Bunlardan ilki dış dünyaya açılmak ve yeni fırsatları elde etmek istiyor. Bu nedenle de bir tane fırsatı kaçırmaya tahammülleri yok. İkincisi, tasarruf ve verimlilik. Dijitalleşmenin ve akıllı çözümlerin ilk süreçlerini işletmelerine entegre etmeleri gerekiyor. Üçüncü konu ise güvenlik. Hem şirketlerin fiziksel güvenliği hem de siber güvenlik noktasında KOBİ’ler de üçüncü gündem güvenlik oluyor. Son olarak da işletmelerimiz birçok işini sahada yani dışarıda yönetiyor. Bu durumda da sahayı anlık izlemek istiyor. Sahadan ne kadar anlık izlerlerse işlerini daha verimli olarak yönetebiliyorlar” dedi.

 

Türkiye’nin tarihi, gelenekleri, insan potansiyeli, genç nüfusu, gelişim becerisi ile önemli bir ülke olduğunun altını çizen Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Çakır, “Bu özellikleri ile ülkemizin gelecekte güçlü bir ekonomiye sahip olması için, var gücümüzle çalışıyoruz. Fakat şu an da sahip olduğumuz güç ve dış ticaret hacmimiz ülkemizin ekonomik potansiyelini yansıtmamaktadır. Seviyemizi daha ileriye götürmeliyiz. 2001 yılından sonra Türkiye’nin küresel ekonomisindeki dönüşümünü hızlandırmak için öncelikle firmalarımızın dijital dönüşümlerini gerçekleştirmeye önem vermeliyiz. Bir diğer önerimiz de E-ticaretin ekonomi içerisindeki payını artırmak olmalıdır. Diğer taraftan E-ticaret sektörü 2017 yılında yüzde 37 büyüyerek, 42.2 milyar TL’ye ulaşmıştır. 2018 yılı sonunda 50 milyar TL’nin üzerinde bir hacme ulaşacağının öngörülmesi aslında sektörün ülkemiz ve şehrimiz için önemini göstermektedir. Sadece firmadan tüketiciye değil, firmadan firmaya da E-ticareti geliştirmek istiyoruz. TOBB son dönemde E-ticaretin gelişmesi için, firmalarınızın ihracatlarını artırmaları için, E-ticarete ve E-ihracata yönelmeleri konusunda çok büyük hedefler belirleyerek bu hedefler doğrultusunda önemli çalışmalar gerçekleştiriyor.” diyerek sözlerine son verdi.

Açılış konuşmalarının ardından “E-İhracat İle Yenidünya” ve “Dijital Dünyada Pazarlama Teknikleri” panelleri ile etkinlik sona erdi.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA