TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Medya Meclisi reklam konusunu ele aldı


28.12.2014 / Ankara



TOBB Türkiye Medya ve İletişim Meclisi toplantısı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanı, aynı zamanda Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Türkiye Medya ve İletişim Meclisi Üyeleri, Reklam Kurulu Üyeleri, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı temsilcilerinin katılımları ile Meclis Başkanı Hakan Güldağ başkanlığında TOBB’da gerçekleştirildi. ​

Toplantıda tek gündem maddesi olan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmelik Taslağı’nda yer alan örtülü reklam ile ilgili madde ve fıkralar teker teker görüşülerek öneriler geliştirildi.

 

-Gazetelerin satışı maliyeti karşılamamaktadır.

 

Gazetelerin hâlihazırda satışlarıyla değil, reklam gelirleriyle ayakta durduğunu, örtülü reklam yaparak, elde edecekleri gelirden kendilerini mahrum etmek için yan yollar arayıp bir pozisyon almayı tercih etmeyeceklerini ifade eden Meclis üyeleri,  medyayı cezalandırma, köşeye sıkıştırma ve yargılama, anlayışı içinde olunmaması gerektiğinin altını çizdi.

 

-Sponsorluk, sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler çalışmalarında örtülü reklam

 

Meclis üyeleri, sponsorluk, sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler çalışmalarının örtülü reklam unsurları içerecek şekilde yapılamasını yasaklayan fıkranın, sosyal sorumluluk ve sponsorluk projelerinin kendilerine has farklı yapılarının olduğunu, böyle bir sınırın halkla ilişkiler ve reklam sektörünün dengesinin bozulmasına yol açabileceğini bu sebeple bu fıkranın Yönetmelik taslağından tamamen çıkarılması gerektiğini ifade etti.

 

-Sektörel yayınlar yönetmelik kapsamında değerlendirilse, sektörün sonu gelir

 

Yönetmeliğin bu şekilde çıkması ve sektörel yayınların kapsam dışı tutulmaması halinde, kendi hedef kitlesine ve tüketicisine ücretsiz olarak gönderilen sektörel yayınların sonunun gelmesi tehlikesinin bulunduğunu belirten Meclis üyeleri,  sektörel yayınların amacı ve okuyucu kitlesinin diğer tüm yayınlardan farklı olduğunu, “ortalama tüketici” ifadesinin bu yayınlar için geçerli olmadığını vurguladılar.

 

-Ekonomi gazeteciliğinde yeni dönem

 

Türkiye’de ekonomi haberciliğinin tecrübeli gazetecilerin önderliğinde geliştiğini,  şirket haberleriyle bu sayfaların daha fazla okunur hale geldiğini ve değer kazandığını hatırlatan sektör temsilcileri, mecraların işinin her geçen gün daha da zorlaştığını, reklam verenlerin artık gazetelerde belli ölçülerdeki standart reklamlarla ya da normal spot reklamlarla yetinmek istemediklerini ve daha etkili yollar aradıklarını bu sebeple reklam ve ticari döngü anlamında zaten zor olan mecraların işini kolaylaştırmak adına örtülü reklamla ilgili madde ve fıkraları yumuşatmak ve netleştirmek gerektiğini ifade etti.

 

-Yasal düzenlemeler sektörün gerisinde kalabilir

 

Reklam sektörünün çok dinamik olması sebebiyle, yasaların bazen daha yayınlandıkları gün gelişmelerin gerisinde kalma tehlikesi taşıdığını belirten Meclis üyeleri, sektörün uygulamalarını düzenlemeye çalışmanın oldukça zor olduğunu da vurguladı. 





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA