TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Sağlık sektörü ‘kaliteli hizmet’ için toplandı


09.09.2011 / 



Sağlık Bakanlığı ve TOBB - Türkiye Sağlık Kurumları Meclisi işbirliğinde organize edilen Özel Hastaneler Hizmet Kalite Standartları (HKS) Eğitimi Toplantısı, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) sosyal tesisler toplantı salonunda gerçekleştirildi. Türkiye genelinde hizmet veren 320 özel hastane temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, özel hastanelerin kalite temsilcilerine Sağlık Bakanlığı tarafından 2 günlük Hizmet Kalite Standartları eğitimi verildi.​ ​
Toplantının açılış konuşmasını yapan Türkiye Sağlık Kurumları Meclisi Başkanı Seyit Karaca, Meclis çalışmaları hakkında bilgi verdi. Karaca, 2002 yılında başlayan hızlı değişim ve dönüşüm sürecinin en çok sağlık sektörünü etkilediğine işaret ederken, hastaya ulaşımın kolaylaştığını ve finansal anlamda yaşanan ciddi değişimler yaşandığını anlattı. Seyit Karaca, “Yeni başlayan bu dönemde de, her anlamda yeniliklere şahit olacağız” dedi.

-Sağlık sektörü rahatlatıcı adımlar bekliyor

Özel sektörün, yeni geliştirilen mevzuata uyarken, fiziki şartların yerine getirilmesinde yaşadığı sıkıntıları dile getiren Karaca şöyle konuştu: “Yeni inşa edilecek hastanelerde kalite ile ilgili tüm fiziki standartlar gözetilebilir. Ancak şu anda birçok hastane bu konuda sıkıntı yaşıyor. Ayrıca sağlık sektörü olarak süreç odaklı kalite çalışmalarına geçilmesini umuyoruz.  Kalite ile ilgili yapılan değerlendirmenin, hastalardan alınan katılım payı ile ilişkilendirilmesi de sağlık sektörünün yaşadığı sorunlardan biri. Finansal sorunların giderek derinleştiği bu dönemde sağlık sektörünü rahatlatacak adımların atılmasını bekliyoruz.”

-Bakanlık, tecrübelerini paylaşıyor

Sağlık Bakanlığı Genel Müdür Yardımcısı Hasan Güler ise konuşmasında Sağlık Bakanlığı olarak, kamu-özel-üniversite hastanesi ayırımı yapmadan tecrübelerini paylaşmayı misyon edindiklerini vurgulayarak şu görüşlere yer verdi: “Hizmet Kalite Standartları’nın geliştirilmesindeki amaç, tüm hastaneler arasında rekabeti geliştirmek ve bu rekabetin eşit şartlarda gerçekleştirilmesine katkı sağlamaktır. Yapılan kalite çalışmaları, rekabeti farklı boyutlara taşıyacak ve hizmet kalitesini artıracaktır. Bu kapsamda, puanlama sistemi ilk geliştirildiğinde, hastanelere yardımcı olması amacıyla hazırlık seti hazırlanmış ve çok sayıda eğitim gerçekleştirilmiştir. Önümüzdeki dönem de bu çalışmalara devam edilecektir.”

İki gün süren toplantıda katılımcılara, HKS Metodolojisi, Hastanelerde Kalite Yönetimi, HKS Doküman Yönetim Sistemi, Özel Hastanelerin Merkezi Değerlendirme Süreci, Hastanın Rızasının Alınması ve Hukuki Boyut (Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği), Laboratuvar ve Atık Güvenliği, Hasta Bakımı, İndikatör Yönetimi, Güvenli Cerrahi Uygulamaları ve Cerrahi Güvenlik Kontrol Listesi, Enfeksiyon Kontrolü ve Önlenmesi, Sterilizasyon Hizmetleri, Stok Yönetimi ve Eczane Hizmetleri, Hasta Kayıtları ve Dosyası ve Çalışan Güvenliği konularında eğitim verildi.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA