TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

BALO’dan demiryolu taşımacılığında tarihi rekor


13.09.2013 / Ankara



Anadolu sanayicisinin ürünlerini Avrupa’ya taşıyan BALO, tarihi bir rekorla hizmete başladı. Geçtiğimiz Pazar günü (8 Eylül) Manisa’dan hareket eden Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar AŞ’nin (BALO) ilk tarifeli treni 4 günde Almanya’ya ulaştı. Bürokratik süreçlerin hızlandırılarak sürenin minimuma çekildiği belirtilirken, 4 günün demiryolu taşımacılığında tarihi bir rekor olduğu ifade ediliyor.​

 

Demiryolları tarihinde bir ilki gerçekleştirdiklerini belirten Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Aslında Manisa’dan kalkan bir trenin Münih’e 5 günde ulaşması imkânsızdı. Arkadaşlarımı motive etmek ve süreci hızlandırmak adına yükleri Manisa Münih arasını trenle 5 günde taşırız şeklinde bir açıklama yaptım. Törende bu açıklamayı yapıp yerime oturduğumda birçok arkadaşım 5 günde olmaz bu açıklamayı düzeltelim diye yanıma geldiler. Ama çok şükür Anadolu sanayicisinin alın teri ile ürettiği ürünleri 4 günde rekor bir süre ile Almanya’ya ulaştırdık. Tarihi bir rekora imza attık. Başta BALO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Koşmaz ve Genel Müdür Hüseyin İşteermiş olmak üzere tüm ekibi kutluyorum’’ dedi.

-Ankara ve Konya’dan seferler başlıyor

Bu rekorun gerçekleşmesinde, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gümrük ve Ticaret Bakanı  Hayati Yazıcı ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın büyük desteği olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, işin Avrupa’daki ortağı Avusturya Demiryolları’nın katkılarının büyük olduğunu belirtti. Hisarcıklıoğlu, ‘’Biz Manisa’dan veya başka bir ilimizden haftanın her günü Münih’e tren yollayacak kapasiteye geldiğimizde yani firmalarımız mallarını tren ile taşıtmaya başladığında 5 günde Almanya’ya ulaşabiliriz. Önümüzdeki haftadan itibaren İzmir, Manisa, Ankara ve Konya’dan tarifeli seferler başlayacak. Çok yakında Eskişehir, Gaziantep, Kayseri ve Denizli devreye alınacak. Bursa ve Balıkesir iş dünyasının yükleri Bandırma üzerinde sevk edilebilecek’’ dedi.

İş dünyasına demiryolu sistemini kullanmaları çağrısında bulunan Hisarcıklıoğlu, ‘’BALO, kesinlikle karayolu veya denizyoluna rakip değildir. Lojistik firmaları da bu sistemden faydalanmalıdır. Bireysel blok trenler çalıştırıldığında zarar edilebiliyor. Ve bir süre sonra tren seferleri iptal edilince demiryoluna güven azalıyor. Gelin yüklerinizi BALO’da birleştirin, BALO Türk iş dünyasının şirketidir’’ dedi

-Trenle taşıma sistemi nasıl işliyor?

BALO Projesi ile Anadolu’nun farklı şehirlerinde üretilen ürünler, lojistik merkezlerinde birleştirilerek blok trenlerle Bandırma’ya getirilecek. Yükler,buradan konteyner gemilerle Tekirdağ’a, oradan da tarifeli blok trenlerle Avrupa’ya taşınacak. Kombine taşımacılığa iyi bir örnek oluşturan bu modelle hem zamandan hem de taşıma ücretlerinden tasarruf edilmiş olacak. Ayrıca Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye gelecek yükler de yine benzer şekilde varış noktalarına ulaştırılacak. Öncelikli olarak haftada iki defa trenle Münih ve Köln’e yükler taşınacak. 2014 başında haftalık karşılıklı 5 blok tren olacak. Tekirdağ’dan itibaren yüklerin taşınması için Avusturya Demiryolları ile işbirliği imzalandı.

-BALO’nun ortaklık yapısı

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) başta olmak üzere BALO’nun ülke geneline yayılmış bir ortaklık yapısı bulunuyor.51 oda, 24 borsa, 15 organize sanayi bölgesi, UTİKAD ve UMAT şirketin ortakları arasında yer alıyor. İstanbul ihracatının yüzde 51’ini, İzmir yüzde 61’ini, Bursa yüzde 78’ini Avrupa ülkelerine yaparken aynı oran Konya’da yüzde 33, Gaziantep’te ise yüzde 24. Nakliye masrafları azalacağı için Anadolulu sanayicinin Avrupa’ya daha fazla mal satması bekleniyor.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA