TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Denizcilik Meclisi toplandı


09.10.2020 / 



Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Denizcilik Meclisi toplantısı, Meclisten Sorumlu TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tamer Kıran’ın ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Cihat Lokmanoğlu’nun katılımı ile Türkiye Denizcilik Meclisi Başkanı Recep Düzgit başkanlığında gerçekleştirildi. ​
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürü Ünal Baylan ve Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürü Halil Yıldız başta olmak üzere kamu ve özel sektörün üst düzey temsilcilerinin iştirak ettiği toplantıda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yükün doğru kişiye teslim süreçlerine ilişkin görüşü değerlendirildi. Sektör temsilcileri Bakanlığının yazısı için teşekkürlerine sunarken fahiş fiyat uygulamalarına karşı bir disiplin oluşturulması gereğinin altını çizdi. 

Tamer Kıran toplantıda, İMEAK DTO ve Türkiye Denizcilik Meclisi tarafından uzun dönemden bu yana gündeme getirilen teminat mektubu sorununun çözüme kavuştuğu bilgisini paylaştı. Yabancılar tarafından Türk tersanelerine sipariş edilen gemiler için tersanelerin vermek zorunda olduğu teminat mektuplarının kabulü ve istenen komisyon oranları nedeniyle yaşanan sıkıntılar karşısında Eximbank’ın teminat mektubu vermeye başladığını belirten Kıran, Eximbank’ın ayrıca, tersanelere, ihraç amaçlı inşa edilecek gemiler için proje bazında kredi sağlamaya başladı bilgisini verdi.

2872 sayılı Çevre Kanunu uyarınca deniz kirliliğinde gemilere kesilen cezaların suç ile doğru orantılı olmadığını yineleyen Meclis Üyeleri, yüksek ceza oranları nedeniyle sigortada sıkıntılar yaşanmaya başlandığını ve Türk tersanelerine bakım onarım için gelen gemilerin vazgeçmesi nedeniyle döviz kaybı yaşandığını belirtti. 

AB Komisyonu tarafından hazırlanarak AB Parlamentosu ve Konseyine sunulan Avrupa Komisyonu Ticaret Bariyer raporuna dikkat çekilen toplantıda,  AB’nin, tüm direktiflerini ve sözleşmelerini Yeşil Mutabakat çerçevesinde tekrar değerlendireceği bu durumun ticari bariyerlerin ortaya çıkmasına neden olacağı değerlendirildi. 

Türkiye Denizcilik Meclisi Üyeleri, Akdeniz ve Karadeniz deniz taşımacılığında yaklaşık %35 pazar payına sahip olan Türk koster filosunun yenilenmesi amacıyla başlatılan finansal çalışmalar hakkında değerlendirmede bulundu. Yaşlanan koster filosunun yenilenmesi amacıyla oluşturulan finans modelinin, son dönemde artan faiz oranları ve döviz kuru nedeniyle kullanılamadığı bilgisini alan Meclis Üyeleri, bölgedeki rekabet gücünün korunabilmesi ve çevre ve emniyet açısından risk taşıyan filonun bir an önce yenilenmesi ihtiyacı olduğunu ve finans modelinin hayata geçirilebilmesi için alternatif çözümlerin çalışılması gereğine vurgu yaptı. 

Ülkemiz karasularının Emisyon Kontrol Bölgesi olarak ilan edilmesi hususunda istişarede bulunan sektör temsilcileri, dünyada denizcilik sektörü için getirilen uluslararası kurallara sektörün uyduğunu ancak dünya genelinde rafinerilerin isten standartta yakıt üretemediğini, çok düşük sülfürlü fuel oil (binde beş) üretimin %3 civarında olduğuna dikkat çekti ve kurallar konulurken tamamlayıcı sektörler ile birlikte düşünülmesi gerektiğinin altını çizdi.  





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA