Previous Page  26 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 32 Next Page
Page Background

26

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği •

www.tobb.org.tr

72. GENEL KURUL

tutulmalarının mülkiyet hakkım sınırlamayacağı gibi, bu düzenlemenin 2872 sayılı

Çevre Kanunu’nun 3. maddesinin (g) bendi ile öngörülen kirlenme ve bozulmanın

önlenmesi için yapılacak harcamaların kirleten veya bozulmaya neden olan

tarafından karşılanacağı hükmüne de uygun olduğu, bu haliyle tüm ambalaj atık

üreticilerinin ambalaj atıklarının belediyenin toplama sistemine veya toplama/ayırma

tesisine bedelsiz olarak vermekle yükümlü tutulmaları gerekirken, Yönetmeliğin

23. maddesindeki şartlan sağlayan organize sanayi bölgeleri yönetimleri, organize

sanayi bölgeleri bünyesinde yer alan sanayi işletmeleri ve diğer sanayi işletmeleri,

satış noktaları ve alışveriş merkezleri, belediyenin yönetim sistemi dışında kalan

sivil hava ulaşımına açık hava alanları ile bu hava alanları bünyesinde yer alan

tüm tesisler, belediye mücavir alan sınırları dışında kalan ambalaj atığı üreticilerinin

ambalaj atıklarını bedel karşılığı vermelerine imkân tanıyan düzenlemenin kirleten

öder ilkesine aykırı olduğu gibi, ambalaj atık üreticileri arasında ayrıma neden

olduğu” ifadelerine yer verilmiş olup, bu durum üzerine dava konusu Yönetmeliğin 5.

maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi ile 23. maddesinin 3, 4, 5 ve 6. fıkralarında yer

alan “bedelsiz şartı aranmaksızın” ibaresinin iptaline karar verildiğinin Bakanlıklarına

bildirildiği;

Bu doğrultuda; yukarıda bahsedilen iptal kararı ile Yönetmeliğin 5. maddesinin

birinci fıkrasının (d) bendi ile 23. maddesinin 3, 4, 5 ve 6. fıkralarında yer alan

“bedelsiz şartı aranmaksızın” ibaresinin bu hükümlerden çıkarılmış olduğu,

temyiz sonucunda yeni bir karar verilinceye kadar, ilgili mahkeme kararının

gerekçesine uygun olarak, yukarıda verilen ilgili Yönetmelik hükümleri

kapsamında yer alan atık üreticilerinin ambalaj atıklarını dilemeleri halinde bağlı

bulundukları belediyenin toplama sistemine veya herhangi bir toplama/ayırma

tesisine, belediye sınırları dâhilinde kalan ve Yönetmeliğin 23. Maddesinin 3, 4,

5 ve 6. fıkralarında bahsi geçen atık üreticileri arasında yer almayan diğer atık

üreticilerinin de oluşan ambalaj atıklarını belediyenin toplama sistemine bedelsiz

olarak vermesi gerektiği;

Bununla birlikte, Bakanlıklarınca uygulamada yaşanan sorunların en kısa sürede

çözümlenmesi amacıyla Yönetmelik değişiklik çalışmalarına başlanmış olduğu,

çalışmaların tamamlanması akabinde ilgili kurum/kuruluş görüşleri alınarak

sürdürülebilir bir ambalaj sisteminin kurulmasının hedeflendiği ifade edilmiştir.

Adana Sanayi Odasından alınan 22.03.2015 tarihli yazıda; kıdem tazminat

fonunun düzenlenmesi talep edilmiştir.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğünce; 06/07/2013

tarih ve 28699 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Onuncu

Kalkınma Planı (2014-2018) ile 30/05/2014 tarih ve 29015 sayılı Resmi Gamete1

de yayımlanarak yürürlüğe giren Ulusal İstihdam Stratejisinde kıdem tazminatına

ilişkin sorunların çözümünün Bakanlıkları sorumluluğunda bulunduğu;