Previous Page  25 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 25 / 32 Next Page
Page Background

25

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği •

www.tobb.org.tr

DİLEKLERİ İNCELEME KOMİSYONU RAPORU 2015

yapılarak, adı geçen Kanunda değişiklik yapılması ön görülmüş ve değişiklik

yapılmasına dair Kanun Teklifleri verilmiş ancak, bugüne kadar Kanun’un ilgili

maddesinde değişikliğe gidilemediği;

Ülkemiz ekonomisi için çok önemli olabilecek bazı yatırımların gerçekleştirilmesinin

önünü açmak amacıyla Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerinin Aşılattırılmasma Dair

Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 03 Nisan 2012 tarih ve 28253

sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği, ancak Danıştay İdari Dava

Daireleri Kurulu tarafından 20/06/2013 tarihli Kararı ile yürütmesinin durdurulduğu;

Son olarak, Bakanlıklarına uygulaması yürütülen 3573 sayılı Zeytinciliğin Islahı

ve Yabanilerinin Aşılattırılması Hakkında Kanun değişikliği ile ilgili olarak;Enerji ve

Tabii Kaynaklar Bakanlığınca hazırlanan ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanlığında

görüşülen “Elektrik Piyasası Kanunu ile Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerin

Aşılattırılması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Taslağı”nın

adı geçen Komisyonda görüşülmek üzere beklemekte olduğu ifade edilmiştir.

Adana Sanayi Odasından alınan 22.03.2015 tarihli yazıda; Adana ve bölgesinin

2023 hedefleri doğrultusunda ihtiyaç duyulan liman yatırımlarının öncelikli

olarak gerçekleştirilmesi talep edilmiştir.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel

Müdürlüğünce; Genel Müdürlüklerince 2010 yılı içerisinde yaptırılan “Ulaştırma

Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması” ile ülkemiz kıyı yapılarının mevcut durumunun

tespiti, 2030 yılına kadar olan süreçte oluşması beklenen ihtiyaçların tespiti ve

buna göre gerçekleştirilmesi gerekecek yeni kıyı yapısı inşaatları ile mevcut kıyı

tesislerinde yapılması gerekli onarım ve/veya iyileştirmelerin zamana ve mekana

dayalı olarak belirlenmesinin amaçlandığı;

Bu çerçevede, sadece konteyner yüklerinin elleçleneceği ana liman (aktarma limanı)

olarak Akdeniz’de 11.4 milyon TEU/yıl kapasiteli Mersin Konteyner Limanı Projesinin

Bakanlıklarınca hayata geçirilmesinin planlandığı;

Mersin Konteyner Limanı Projesine ilişkin olarak fizibilite raporunun hazırlanmış

olduğu ve ÇED olumlu kararının alınmış olduğu, 1/1000 ölçekli uygulama imar planı

çalışmalarının yürütüldüğü ifade edilmiştir.

Adana Sanayi Odasından alınan 22.03.2015 tarihli yazıda; Ambalaj Atıkları

Kontrolü Yönetmeliğinin 5 ve 23 üncü maddelerinde “bedelsiz şartı

aranmaksızın” ibaresinin iptali istemi ile açılan dava kararı doğrultusunda

başlanılan yanlış uygulamaların düzeltilmesi talep edilmiştir.

Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğünce;Danıştay 14.

Dairesinin 2011/16069 E. numaralı kararında “Ambalaj atığı üreticilerinin ambalaj

atıklarını Yönetmelikte öngörülen sisteme “bedelsiz” olarak vermekle yükümlü