Previous Page  16 / 32 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 32 Next Page
Page Background

16

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği •

www.tobb.org.tr

72. GENEL KURUL

temyiz incelemesi sırasında yukarıda sözü edilen yasal düzenlemelerin bir bölümü

gözden kaçırılarak karar verilmiş olup verilen hüküm maddi hataya dayalıdır.

Dairemiz bozma kararının ORTADAN KALDIRILMASINA karar verilmiştir diyerek,

öğretim yılına hazırlık ödeneğinin sosyal hak kapsamında olduğu ve işverenler

tarafından özel okullarda görev yapan öğretmenlere ödenmesi gerektiğini açık bir

şekilde ortaya koyulduğu;

Öğretim yılına hazırlık ödeneğinin ödenmesine ilişkin olarak söz konusu ödemenin yasal

dayanağının 5580 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin mülga 2 nci fıkrası olmayıp halen

yürürlükte bulunan 3 fıkrası olması dikkate alındında ve programlı teftişin 18.12.2014

tarihli ve 8 sayılı Makam OLUR'u uyarınca 01.09.2013 tarihi esas alınarak yürütülmesi

belirlenmiş olduğundan, ödemenin 5580 sayılı Kanun uyarınca çalışanlara 01.09.2013

tarihinden itibaren ödenmesi gerektiği sonucuna varıldığı ifade edilmiştir.

İstanbul Ticaret Odasından alınan 22.10.2014 tarih 151937 sayılı yazıda;

Taklit ayakkabı satışının yoğun olarak gerçekleştirildiği İstanbul ve Akdeniz

Bölgesinde denetimlerin artırılması talep edilmiştir.

Gümrük veTicaret Bakanlığınca;Denetimlerin yıllık denetim planı ve tüketici

şikayetleri çerçevesinde gerçekleştirildiği ifade edilmiştir.

Adana Ticaret Odasından alınan 17.10.2014 tarihli yazıda; Bankalar tarafından

kredi kartlarından % 1,5- 2 varan kesintiler yapıldığı kesintilerin akaryakıt

bayilerini zor duruma soktuğu bildirilerek söz konusu kesinti oranlarının

düşürülmesi talep edilmiştir.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca; Bankalar tarafından kredi

kartlarından % 1,5- 2 varan kesinti uygulamasının sadece takas komisyonunun üye

işyeri anlaşması yapan bankadan kart ihraç eden bankaya ödenen bir komisyon

olduğu bu komisyonun üye işyeri anlaşması yapan bankadan kart ihraç eden banka

arasında oluşan maliyetleri içerdiği ifade edilmiştir.

Eskişehir Ticaret Odasından alınan 27.08.2015 tarihli yazıda; 2015 yılı süre

uzatım işlemi yapmaması nedeniyle satış belgeleri geçerliliğini yitiren açık

alkollü içki satıcılarının 100 metre mesafe şartının kaldırılması talep edilmiştir.

Tütün veAlkol Piyasası Düzenleme Kurumunca; 100 metre mesafe uygulamasının,

geçerli bir işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile TAPDK alkollü içki satış belgesine

birlikte sahip olan işletmelere uygulandığı, turizm belgesi sahibi işletmelerin

alkollü içki satış belgesi başvurularında 100 metre mesafe şartının aranmadığı

ifade edilmiştir.

Edirne Ticaret ve Sanayi Odasından alınan 20.08.2015 tarihli yazıda; Belediyeler

tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verilme işlemi esnasında oda

faaliyet belgesi aranması talep edilmiştir.