

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.
tobb.org.tr65
BASINDA TOBB - ŞUBAT 2016
FİYATLAR DENGEYE OTURUR
Palandöken, sorunun çözümü için de şu
önerilerde bulundu: “İlk olarak sigorta
şirketlerinin hasar ödemelerindeki belirsizliğe
neden olan uygulamaların sonlandırılması
ve Karayolları Trafik Kanununda gerekli
yasal değişikliklerin yapılması sağlanmalı.
Ticari araçlarda çalışan şoförlerin mutlaka
standart bir eğitimden ve sınavdan geçmeleri
sağlanmalıdır. Böylelikle kazalar daha da
azalacak şirketlerin maliyeti azaldıkça bunun
sigorta primlerine yansıması da olacaktır.
Yaptığımız öneriler gerçekleşirse primlerde
bariz bir azalma olmasa dahi bir artışın
da olmayacağını, yıllar içinde fiyatların bir
dengeye oturacağını tahmin ediyoruz.”
TSOF Başkanı Fevzi Anaydın:
ESNAF FAALİYETİNİ YAPAMIYOR
TÜRKİYE Şoförler ve Otomobilciler
Federasyonu (TŞOF) Başkanı FevziApaydın,
ticari araçların primlerinin olağanüstü
yüksek oranlarda arttığını belirterek, aşırı
fiyat artışları nedeniyle azımsanmayacak
sayıda esnafın mesleki faaliyetini yapamaz
duruma geldiğini vurguladı. Apaydın çözüm
önerileri hakkında şunları söyledi: “Sigorta
şirketlerinin hasar ödemelerindeki belirsizliğe
neden olan uygulamaların sonlandırılması
ve Karayolları Trafik Kanununda gerekli
yasal değişikliklerin yapılması sağlanmalıdır.
Diğer taraftan İngiltere’de olduğu gibi araçlar
değil şahısların sigortalı olduğu model
tartışılmalıdır. Örneğin, 18 yaşına gelen
bir gencin araç kullanabilmesi için ehliyet
alması yetmiyor, trafik sigortası da yaptırmak
zorunda kalıyor. Bu model Türkiye için faydalı
olabilir.”
TÜDEF Başkanı Hasan Atak:
MALİYETİ TÜKETİCİYE YÜKLEDİLER
TÜKETİCİ Dernekleri Federasyonu (TÜDEF)
Genel Başkanı Hasan Atak, Hazine’nin üç yıl
önce trafik primlerini serbest bıraktığını ve
sigorta şirketlerinin vefat halinde destekten
yoksun kalma tazminatı ödemek durumunda
kaldıkları
için
primleri
yükseltmeye
başladıklarını
söyledi. Atak,
çözüm
önerilerini şöyle sıraladı: “Doğrusu, geçmişte
olduğu gibi Hazine’nin, primleri de tespit
etmesi olmalıydı. ‘Serbest bıraktığınızda
rekabet oluşur, fiyatlar düşer’ düşüncesi
bize uymayan bir düşünce. Biz de i serbest
bırakınca, fırsat yaratıyorsunuz ve bunu fırsat
bilen sektör kartelleşiyor. Yapılması gereken,
primlerin belli standartlarda olmasıdır.
Değilse, tüm maliyet tüketiciye yüklensin
anlayışı yanlıştır. Her iki tarafı da koruyup
kollayacak önlemlerin alınması gerekir. Bunu
yapacak olan devlettir. Sigorta şirketlerine
devlet desteği sağlanarak, primlerin bir
kısmını devlet üstlenebilir.’