

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.
tobb.org.tr73. GENEL KURUL
168
sigortaları tanıtıyor, sektöre ve ekonomiye
katkı sağlıyorlar. Bu acenteleri yaşatmamız
gerekiyor. Hak ettiğimiz komisyonları verin,
komisyonlar bir an evvel eski haline dönmeli”
şeklinde konuştu.
Korniş 8 bin Sektör trafikte sıkışıp kaldı ar
artmazsa te kapanacak
ACİL KOSGEB DESTEĞİ LAZIM
2006’da acentelerin prim üretimindeki
payının yüzde 70 iken 2015’te yüzde 66’ya
gerilediğini söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Oysa
bu gelişen ve değişen dünyada ekmek
teknemizi yürütmemiz lazım. Bazı alanlarda
da devlet teşvikler çıkardı. Bu sektörde de
KOSGEB desteklerine ihtiyaç duyuyoruz”
dedi. Rapordan çıkan bir başka sonucun
da Türkiye’de sigorta müşterilerinin yüzde
16’sını önümüzdeki dönemde yeni poliçe
satın almayı düşündükleri ve bunların da
sağlık sigortası ve BES olduğunu belirten
Hisarcıklıoğlu, bunun acentelerin yol haritası
çizerken faydalanması gereken bilgilerden
biri olduğuna dikkat çekti.
Sektör trafiğe sıkışıp kaldı
Acenteler olarak trafik sigortasına sıkılıp
kalındığına dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, “En
hızlı büyüyen işlerden biri hayat sigortası.
Orada da acentelerin payı yüzde 33’den
yüzde 7’lere gerilemiş. Öldük, arkamızdan
Fatiha okuyan yok” dedi. Dünyada müthiş bir
dijitalleşme yaşandığına dikkat çeken TOBB
Başkanı, bunun her sektörü etkilediğini
belirtti.
Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “İşlerimiz
dijitalleşirken,
sigorta
sektörünün
değişmemesi düşünülemez. Google’ın 48
şoförsüz arabası 3 milyon km yapmış. Bu
araçlar şimdiye kadar 11 kazaya karışmış
ve kazaların tümünde insanlar kusurlu
bulunmuş. Bu araçlar yaygın olarak
kullanıldığında ve kazaya karıştığında
şoförün yerine geçen yazılımcılar mı sorumlu
tutulacak? Bunlar için nasıl bir düzenleme
yapılacak? Sigorta sektörü ve acenteler için
kritik konular bunlar.”