TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

"E-ticaret platformları için vergi oranlarının düşürülmesini talep ediyoruz"


08.05.2020 / Ankara



Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, bu yıl hükümetin Dijital Hizmet Vergisi'ni devreye aldığını belirterek, "KOBİ'lerimizi dijitalleştiren, tüketicilerin ayağına kadar hizmet veren e-ticaret platformları için vergi oranlarının düşürülmesini talep ediyoruz." dedi.​
Hisarcıklıoğlu, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın katılımıyla gerçekleştirilen "e-Ticaret Olarak KOBİ'lerin Yanındayız" dayanışma kampanyasının dijital lansman toplantısına katıldı.

Buradaki konuşmasında, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının dünyayı esir aldığını belirten Hisarcıklıoğlu, bu süreçte Türkiye'nin yürüttüğü çalışmaların başarılı olduğunu söyledi.

Ticaret Bakanlığının krize karşı aldığı önlemlerle ülkeye ve iş dünyasına güç verdiğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, bu süreçte yapılan çalışmaların önemine işaret etti.

Hisarcıklıoğlu, Pekcan'ın iki hafta önce e-ticaret firmalarına çağrıda bulunduğunu ve KOBİ'lere destek olmalarını istediğini anımsatarak, e- ticaret sektör paydaşlarının bu çağrıya uyarak destek programları açıkladıklarını aktardı.

Salgın sürecinde küçük işletmelerin dahi kargoyla tüm Türkiye'ye ürün satmaya başladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, "Ticaretin bir kuralı vardır. Bir yerde kalabalık varsa, orada pazar ve fırsat vardır. Elektronik mecra artık yeni pazarımız, yeni fırsatımız. Bu fırsatı iyi kullanmamız lazım. Türkiye'de perakende e-ticaret büyüklüğü 83 milyar liraya ulaştı. Elektronik ticaret yılda ortalama yüzde 35 büyüyor." dedi.

Hisarcıklıoğlu, dijital dönüşümü hızlandırarak, KOBİ'lerin ürünleri ve hizmetleriyle tüketicilerin ihtiyaçlarının buluşturulması gerektiğinin altını çizerek, TOBB olarak e-ticaretin ve e-ihracatın önemini her platformda dile getirdiklerini ifade etti.

Bu alanda bugüne kadar 71 etkinlik gerçekleştirdiklerini, 68 binin üzerinde KOBİ'ye e-ticaretin nasıl yapılacağını ve dijitalleşmenin faydalarını anlattıklarını belirten Hisarcıklıoğlu, "Türkiye olarak en büyük gücümüz de KOBİ’lerimiz. KOBİ’lerimiz yeni döneme adapte olacaktır. Burada bize düşen görev buna ön ayak olmak, bu süreci hızlandırmaktır." diye konuştu.

Hisarcıklıoğlu, e-ticaret sitelerine güven damgasının verilmesinin bu alanda yapılan önemli bir girişim olduğunu vurgulayarak, güven damgasıyla e-ticareti kurumsallaştırmayı, tüketicilerin elektronik mecralardan alışveriş yaparken karşılaştıkları güven eksikliğini gidermeyi hedeflediklerini dile getirdi.

Bu yıl hükümetin Dijital Hizmet Vergisi'ni devreye aldığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, şunları kaydetti: "Burada ciro üzerinden tüm dijital hizmet sağlayıcılar için tek bir oranda vergi var. Burada dijital sosyal platformlar üzerinden reklam geliri elde edenle, üyelik satanla, maalesef e-ticaret pazar yerlerimiz aynı kefeye konulmuş. Burada bir haksızlık var diye düşünüyorum. Bu nedenle KOBİ'lerimizi dijitalleştiren, tüketicilerin ayağına kadar hizmet veren e-ticaret platformları için vergi oranlarının düşürülmesini talep ediyoruz. Bu talebimizi geçen hafta Finansal İstikrar ve Kalkınma Komitesi toplantısında Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'a ilettim. Ticaret Bakanı olarak sizin de bunun takipçisi olacağınıza inanıyorum."

-Bakan Pekcan 

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan da Türkiye ekonomisinin çağın gereklerine göre dönüşümü açısından dijitalleşmenin önemine dikkati çekti. 

Bakanlık hizmetlerinde de dijitalleşme ve otomasyona önem verdiklerini ve çalışmalarını güncellediklerini dile getiren Pekcan, "Gümrüklerdeki hizmetlerimizden devlet desteklerine, esnaflarımıza verdiğimiz idari hizmetlerden tüm vatandaşlarımıza sağladığımız eğitim destek hizmetlerine kadar faaliyet gösterdiğimiz hemen her alanda dijital teknolojileri en etkin kullanan kurumlardan biri olmanın memnuniyetini yaşıyoruz." diye konuştu.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının, dijital ekonomiye uyum sağlayabilmenin önemini bir kez daha gösterdiğini ifade eden Pekcan, ülke ekonomisinin dijital bir ekonomi olma yolundaki ilerleyişine katkı sunmaya devam edeceklerini söyledi.

Pekcan, "makine öğrenmesi", "blok zincir" gibi yenilikçi alanlarda proje ve uygulamalar geliştirmeyi sürdürdüklerini belirterek, "Birçok ülkenin aksine biz yeni nesil teknolojilerde bekle gör yaklaşımı yerine, proaktif bir şekilde, seçeneklerimizi özel sektörle beraber değerlendiriyoruz." ifadesini kullandı.

Sanal ticaret heyeti ve sanal fuar gibi uygulamaları da hayata geçirmeye başladıklarını anlatan Pekcan, Kovid-19 salgını sonrası dönem için yenilikçi yaklaşımların altyapısını şimdiden kurduklarını kaydetti.

Pekcan, Sanal Ticaret Akademisi platformuna da değinerek, bugüne kadar akademiye 17 bin 238 kişinin kayıt yaptırdığını ve 2 bin 345 kişinin eğitimleri tamamlayarak sertifikalarını aldığını bildirdi.

Pekcan, "Ulusal Kadın İhracatçı Network Platformu" ile "Melek Yatırımcı Ağı" projeleri için de çalışmaların sürdürüldüğünü dile getirdi.

Pekcan, "E-Ticaret Olarak KOBİ'lerin Yanındayız" kampanyasının daha fazla KOBİ'yi e-ticaretle tanıştırmanın yanı sıra internet ve e-ticaretin daha nitelikli kullanılmasını teşvik etmeyi amaçladığını belirterek şu ifadeleri kullandı: "Bu kampanya sayesinde pazarlama sıkıntısı çeken küçük işletmelerimize çözüm getirmeyi amaçlıyoruz. KOBİ'lerimizin e-ticaret sayesinde büyümesini ve kurumsallaşmasını, emeklerinin karşılığını alabilmelerini arzu ediyoruz. Yerel ürünlerin ve yerel üreticilerin e-ticaret sayesinde ürünlerini etkinlikle pazarlayabilmelerini, katma değer elde etmelerini ümit ediyoruz."

Kampanyanın hedeflerine ulaşması için Bakanlık olarak projenin takipçisi olacaklarını vurgulayan Pekcan, "KOBİ'lerimizi bu kampanyanın getirdiği imkanlardan faydalanmaya davet ediyorum. Tüm firmalarımızı, KOBİ’lerimizi her zaman e-ticaret olanaklarını irdelemeye, dijital teknolojileri takip etmeye davet ediyorum. Ticaret Bakanlığı olarak her zaman firmalarımızın destekçisi olmaya devam edeceğiz." dedi.

e-ticaretin, işletmelerin küresel ölçekteki potansiyel müşterilere kapsamlı, hızlı ve etkin bir şekilde ulaşabilmeleri için büyük imkanlar sağladığını dile getiren Pekcan, şu değerlendirmede bulundu: "Vatandaşlarımızın e-ticarete duyduğu ilgi giderek artmakta. Yine bu çerçevede ülkemizde çevrim içi platform sağlayıcılarından ödeme sistemlerine ve lojistik dağıtım sağlayıcılarına kadar sistemin tüm unsurlarıyla güçlü biçimde geliştiğini yerli firmalarımızın çoğaldığını memnuniyetle görüyoruz. Vatandaşlarımızın internet kullanım eğilimini, ülkemizin jeopolitik stratejik konumunu ve özellikle de genç ve dinamik nüfusumuzu dikkate aldığımızda Türkiye'nin küresel e-ticaret pazarında önemli ve belirleyici bir aktör olabileceğini değerlendirmek güç değil."

Pekcan, Bakanlık olarak doğrudan e-ticaret alanına yoğunlaşan önemli çalışmalar yaptıklarına işaret ederek, bu alana duyulan güvenin artırılmasına yönelik Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS) oluşturduklarını kaydetti. 

e-ticarette güvenilir olmanın önemine dikkati çeken Pekcan, "e-ticaret yapanların sayısının ve e-ticaret hacminin artırılabilmesi için tüketicilerin güven algılarının gözetilmesi gerekmektedir." diye konuştu.

Pekcan, kampanya kapsamında, e-ticaret siteleri, altyapı sağlayıcıları ve ödeme kuruluşlarının e-ticaret sitelerine üye olacak veya mevcut e-ticaret faaliyetlerini artıracak KOBİ'lere finansal ve teknik anlamda yeni kolaylıklar sağlayacağını belirterek, kampanyaya destek veren sektör kuruluşlarına teşekkür etti.

-Kampanyayı destekleyen kuruluşlar
 
Kampanyaya 17 elektronik ticaret sitesi, 3 elektronik ticaret altyapı sağlayıcısı, 2 sanal market, 1 sanal yemek servisi, 2 ödeme kuruluşu ve 1 sivil toplum kuruluşu destek veriyor. Söz konusu kuruluşlar şöyle: "iyzico, Sahibinden.com, Yemeksepeti.com, Amazon.com, Gittigidiyor, Getir.com, Hepsiburada, Arçelik, Cimri.com, N11.com, Trendyol, Akakçe, Sefamerve, Modanisa, Migros Sanal Market, Epttavm, Globalpiyasa.com, İdeasoft, Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği, İpara, Farmasi, Chemorbis, Steelorbis, Sitemia.com, Mutlubiev.com ve Platin Market."


(A.A.)





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA